איילת שקד תקפה את בג"ץ ורמזה: הפסיקה תשפיע בעתיד

כל זה מוביל לחסור יציבות משפטית, שכן הממשלה צריכה לנהל מו"מ בגודל היסטורי, כשהמסגרת המשפטית בה היא פועלת בלתי צפויה
ישראל פריי No Comments on איילת שקד תקפה את בג"ץ ורמזה: הפסיקה תשפיע בעתיד

שרת המשפטים איילת שקד תקפה את פסיקת בג"ץ על מתווה הגז: "זו הפעלת סמכות ללא אחריות" • שקד רמזה כי הדבר ישפיע על מינויי שופטים בעתיד: "רוצה לראות שופטים שיודעים לזהות את מרחבי המשילות"

בית המשפט העליון
בית המשפט העליון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
כל זה מוביל לחסור יציבות משפטית, שכן הממשלה צריכה לנהל מו"מ בגודל היסטורי, כשהמסגרת המשפטית בה היא פועלת בלתי צפויה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת המשפטים איילת שקד תוקפת בחריפות את החלטת בג"צ בעניין מתווה הגז. בכנס לשכת עו"ד באילת בנוכחות נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, אמרה שקד כי "בית המשפט העליון הפך למקום בו מוכרעות שאלות משפטיות. פוליטיקאים מנצלים את מערכת המשפט ומעמיסים עליה".

לדבריה, "תוצאות התערבות בג"צ מי ישורנה, מקווה שלא נהפוך לארץ אוכלת משקיעיה. בית המשפט מתערב בשאלות פוליטיות, שאלות שהיו אמורות להיות מלובנות לא באולם הגדול, אלא באולמות קטנים בבתי ספר וגני ילדים, שעה שאנשים הולכים לבחירות מדי ארבע שנים".

שקד ביקשה מעורכי הדין לאמץ את מאמר חז"ל תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. "דווקא תלמידי חכמים שאמונים על ויכוחים אידיאולוגיים ופוליטיים, יכולים להגיע להסכמות. נושאים את מסע השלום".

שקד הוסיפה ואמרה כי "השופט אהרן ברק קרא להם חורים שחורים של הכל שפיט, אני קוראת להם מרחבי משילות. תפקידו הקלאסי של בית המשפט לפגוע על מי שנפגע באופן ישיר ולא הכרעה. כך הגענו למצב שהעותרים נגד מתווה הגז הם עמותות וחברי כנסת יש להם זכות לקדם את דעותיהם הפוליטיות, אך במקום לעשות זאת בכנסת הם עושים זאת דרך מערכת המשפט".

בהמשך דבריה תקפה שקד את בג"ץ בחריפות בכך שלטענתה שופטיו מתנהלים ללא אחריות. "שוב אנו נתקלים בהפעלת סמכות ללא אחריות. הכלי שעשה בית המשפט כדי לפסול את פסקת היציבות לא חוקקו בכנסת. כל זה מוביל לחסור יציבות משפטית, שכן הממשלה צריכה לנהל מו"מ בגודל היסטורי, כשהמסגרת המשפטית בה היא פועלת בלתי צפויה".

בסיום דבריה התייחסה שקד למינוי השופטים העתידי ורמזה כי הפסיקות האחרונות ישפיעו על בחירת השופטים בעתיד. "השופטים שאני רוצה לראות הם שופטים שיודעים לזהות את מרחבי המשילות. על כס השיפוט יהיו אלה שישמרו על חוסנו ויוקרתו של בית המשפט העליון, אך לא בענייני מדיניות שאינם פוגעים בזכויות אדם. שופטים שסומכים על בחירתו של העם, הם אחראים לארנק ולחרב".



0 תגובות